Με αφορμή τη συμπλήρωση ενάμιση αιώνα από το θάνατο του Νικόλαου Χαλικιόπουλου-Μάντζαρου (1795-1872), η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου, προσέφερε στο κοινό της, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την ευκαιρία γνωριμίας κι εξοικείωσης με έργα του σπουδαίου Κερκυραίου συνθέτη, που ερμηνεύτηκαν από βαθείς γνώστες της μουσικής του.
Στη συναυλία “Μάντζαρος +1”, 8 από τα 9 έργα ακούστηκαν για πρώτη φορά από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Επίσης, συνυπήρξαν 2 διαφορετικές εποχές, δηλαδή αυτή των αρχών του 19ου αιώνα με τη μουσική του Κερκυραίου Νικόλαου Χαλικιόπουλου-Μάντζαρου και η σύγχρονη (1985) μέσα από το ευφάνταστο και απαιτητικό συμφωνικό έργο του Αμερικανού Τζον Άνταμς.
Ποιο ήταν το έργο του Νικόλαου Μάντζαρου, του συνθέτη ο οποίος ταυτίστηκε με τον Εθνικό μας Ύμνο; Η συναυλία “Μάντζαρος+1” αποκάλυψε ότι ο ιδρυτής της Επτανησιακής Σχολής υπήρξε ανοιχτός στα ρεύματα της εποχής του. Δημιουργός ευφάνταστος που αξιοποιούσε όλα τα όργανα και βεβαίως τη φωνή.
Κι ήταν το έργο, η εποχή, η ερμηνεία της Ρόζας Πουλημένου και του Παναγιώτη Πράτσου.…αλλά και το σόλο του Γιάννη Καραμπέτσου που καταχειροκροτήθηκαν κι αγκαλιάστηκαν με τόση θέρμη από το κοινό.
Όπως και το έργο “Τhe Chairman dances” του μινιμαλιστή Τζον Άνταμς που άνοιξε αυτή τη βραδιά που θα θυμόμαστε.
Στο πόντιουμ της Ορχήστρας, ο Κερκυραίος αρχιμουσικός Σπύρος Προσωπάρης, ικανός όσο λίγοι να αντιληφθεί την ιδιοσυγκρασία του συνθέτη.
Στη συναυλία ακούστηκαν τα έργα: